İTOSAM, “Meslek Liselerinde Staj İşletmelerde Beceri Eğitimi ve Meslekî Becerilerin Kazanılmasına Yönelik Paydaş Görüşlerine Dayalı Bir Araştırma” Raporunu Yayınladı
Meslek Liselerinde Staj Raporumuz Yayımlandı
Türkiye’nin ekonomik kalkınma hedefleri ve nitelikli insan kaynağının geliştirilmesi açısından stratejik bir role sahip olan meslekî eğitim, İstanbul Ticaret Odası Stratejik Araştırmalar Merkezi (İTOSAM) tarafından hazırlanan bu kapsamlı araştırmada ayrıntılı biçimde ele alınıyor.
Rapor kapsamında meslek liselerinde yürütülen işbaşında öğrenme (staj) ve işletmelerde beceri eğitimi süreçlerinin etkinliği ile öğrencilerin meslekî beceri kazanım düzeyi, sürece dâhil olan tüm paydaşların deneyimleri çerçevesinde çok boyutlu bir yaklaşımla analiz ediliyor.
Prof. Dr. Yusuf Alpaydın, Prof. Dr. Faruk Taşcı, Kürşad Kültür ve Talha Bektaş'ın katkılarıyla hazırlanan raporda İstanbul’da seçilen 54 meslek lisesinden öğrenci, mezun, koordinatör öğretmen ve usta öğreticilerden oluşan toplam 3.059 katılımcının görüşleri yer alıyor. Karma yöntem yaklaşımıyla tasarlanan çalışmada, nitel odak grup görüşmeleri aracılığıyla paydaş deneyimleri derinlemesine inceleniyor ve nicel anket uygulamalarıyla elde edilen bulguların genellenebilirliği destekleniyor.
Meslekî eğitimin niteliğinin artırılması amacıyla kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesi, staj süreçlerinin öğrenme hedefleriyle daha bütüncül bir yapıya kavuşturulması ve stajyerlerin çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde politika önerileri yanında müfredatın sektörün güncel ihtiyaçları doğrultusunda güncellenmesi, sosyal becerileri geliştirmeye yönelik mentörlük programlarının yaygınlaştırılması ve öğrencilerin iş gücü piyasasına geçişini kolaylaştıracak yeni politika yaklaşımlarının geliştirilmesi, raporda öne çıkan temel politika önerileri arasında yer alıyor.
Raporun tamamına erişmek ve daha fazla bilgi edinmek için buraya tıklayın.